Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

San Francisco verbiedt verkoop plastic waterflessen

Een bericht in de categorie: Blog

http://oneforone.nl/san-francisco-verbiedt-verkoop-plastic-waterflessen/

San Francisco heeft zojuist de verkoop van plastic waterflessen verboden in gebouwen, terreinen en evenementen van de gemeente. Het is de eerste Amerikaanse stad met deze fantastische nieuwe regelgeving!

Het verbod geldt voor alle plastic waterflesjes tot 0,6 liter in gebouwen van de gemeente, parken, festivals, buurtfeesten, etc.

Alleen als er geen goede watervoorzieningen aanwezig zijn kan een uitzondering op de regel worden aangevraagd.

“Het is kort geleden dat onze wereld nog niet verslaafd was aan plastic waterflessen,” zegt Board of Supervisors President David Chiu. “Pas vanaf de jaren negentig is de plastic waterflessen industrie enorm gaan groeien tot de business van 45 miljard euro die het nu is gesteund door een gigantische marketing en distributie machine.”

De Verenigde Staten consumeren meer verpakt water dan enig ander land. In totaal wordt daar het ongelofelijke aantal van 29 miljard plastic flesjes per jaar verkocht. Het kost, alleen al om deze flessen te maken, al 17 miljoen vaten ruwe olie. Meer dan genoeg om 1 miljoen auto’s een jaar lang op de weg te houden!

En van al deze flessen wordt slechts een schamele 13 procent gerecycled. Het duurt honderden jaren voordat de overige 87% door de natuur afgebroken is.

We weten niet hoe het moet jullie zit, maar wij zijn grote fans van San Francisco’s BYOWB (bring your own water bottle) beleid!

Lees hier meer over de ONEforONE Waterfles

VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: +1 (from 1 vote)

Oprichter van ONEforONE lanceert Bolletjeskleed.nl

Een bericht in de categorie: Nieuws

http://oneforone.nl/oprichter-van-oneforone-lanceert-bolletjeskleed-nl/

Ga voor meer informatie naar: www.bolletjeskleed.nl

Ontwerp zelf een uniek kleurrijk kleed!

Dé nieuwe internationale rage op interieurgebied zijn bolletjestapijten. De kleden zijn gemaakt van aan elkaar geregen vilten bolletjes van de hoogste kwaliteit schapenwol, geverfd met chemicaliënvrije kleurstof. De zachte kleurrijke kleden, indien gewenst geheel ontworpen volgens eigen smaak, worden door vrouwen in Nepal met de hand gemaakt. Een bolletjeskleed is niet alleen een bijzondere toevoeging aan het interieur van de koper, het heeft ook een positief effect op de maaksters die een deel van de opbrengst van de kleden verdienen.

Een kleurrijk eigen ontwerp

Bolletjeskleden zijn leverbaar in ontelbaar veel uitvoeringen: er zijn vijftien standaard designs leverbaar, maar het is ook mogelijk zelf een kleed te ontwerpen. Men kan vilten bolletjes combineren, waarbij gekozen kan worden uit 65 verschillende heldere kleuren. Een eigen ontwerp kan worden gemaakt met de unieke preview functie. Daarnaast zijn er zowel ronde als rechthoekige kleden leverbaar, in verschillende afmetingen. Textielontwerpster Nasia Burnet mede-oprichter van BolletjesKleed.nl, voorziet tevens klanten desgewenst van kleuradvies.

Nasia Burnet: “Fair Trade loont iedereen!”

De kleden van BolletjesKleed.nl worden met de hand gemaakt door Nepalese vrouwen. Zij hebben vaak geen opleiding voltooid, maar krijgen dankzij de productie van bolletjeskleden toch een kans hun eigen toekomst meer kleur te geven. De vrouwen krijgen een eerlijk salaris, en kunnen ze vanuit hun eigen huis kleden produceren. Nasia Burnet: “Wij geven geluksgarantie op onze bolletjeskleden; ze zorgen voor een glimlach op het gezicht van zowel u, als de maaksters.”

De beste kwaliteit

De kleden van BolletjesKleed.nl zijn gemaakt van 100% zuiver scheerwol uit Nieuw Zeeland. Deze bezit een natuurlijke vetlaag die de kleden water- en vuilafstotend maakt. Chemicaliënvrije verf zorgt voor de kenmerkende heldere kleuren. Een tevreden klant op BolletjesKleed.nl: “Het kleed was nog mooier dan we hadden gedacht! Het overtrof al onze verwachtingen! De kleuren zijn helder en fel en het kleed is erg sterk.” (Lucinda, Nederland)

Een goede service en prijs

BolletjesKleed.nl bezorgt gratis en snel over de hele wereld. Standaard ontwerpen zijn binnen twee weken leverbaar, zelf ontworpen kleden hebben een levertijd van maximaal vier weken. Een rond kleed is te bestellen vanaf € 190 en een rechthoekig kleed vanaf € 220. Deze lage prijs is mogelijk omdat BolletjesKleed.nl de vloerkleden rechtstreeks vanuit Nepal bij huishoudens over de hele wereld aflevert.

Ga voor meer informatie naar: www.bolletjeskleed.nl

VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 6.8/10 (9 votes cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: +1 (from 1 vote)

Samenwerking met One Payroll voortgezet!

Een bericht in de categorie: Nieuws

http://oneforone.nl/samenwerking-met-one-payroll-voortgezet/

Afgelopen jaar is ONEforONE een samenwerking aangegaan met One Payroll. Recent is deze mooie samenwerking voortgezet!

Eén werknemer bij One Payroll = één keer een leven lang schoon drinkwater in Afrika. Dit houdt in dat voor elke nieuwe werknemer die bij One op de payroll komt, een persoon in een ontwikkelingsland aan een leven lang schoon drinkwater wordt geholpen. De bijdrage gaat rechtstreeks naar de ontwikkeling van waterputten in Afrika en wordt niet gebruikt voor andere onkosten. De nieuwe werknemer ontvangt een stoere ONEforONE waterfles met het One Payroll logo!

One Payroll is specialist in payrolling en backofficediensten. Hun groeiende onderneming heeft een maatschappelijk verantwoord karakter. Zo neemt One Payroll de bijdrage op zich voor de ONEforONE waterflessen. ONEforONE houdt zich fulltime bezig met de organisatie en uitvoering van hulp aan een select aantal geaccrediteerde hulporganisaties. Voor de bouw van waterputten in Afrika werkt ONEforONE  samen met partner Pump Aid.

Lees hier meer over de Payroll Wateractie.

Ook je werknemers of relaties blij maken met een ONEforONE waterfles? Geef de ONEforONE waterfles als groen relatiegeschenk!

VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: -1 (from 1 vote)

SociaalOndernemen.nu: Wouter Durville – ONEforONE: Ik wil doorpakken naar iets tastbaars

Een bericht in de categorie: In de media

http://oneforone.nl/sociaalondernemen-nu-wouter-durville-%e2%80%93-oneforone-ik-wil-doorpakken-naar-iets-tastbaars/

Wouter Durville gelooft in een dubbele deal: hulp moet helpen, maar je moet er zelf ook wat aan hebben. Hij richtte in 2010 de sociaal onderneming ONEforONE op, die rechtstreekse hulp biedt aan mensen in ontwikkelingslanden. In 2011 won hij de Partnership-verkiezing en kreeg hij de prijs voor beste sociale onderneming door een zorgverzekering te koppelen aan ONEforONE: Iedere verzekering die via ONEforONE wordt afgesloten leidt automatisch tot een zorgverzekering van drie jaar voor een weeskind in Tanzania. ‘Veel mensen blijven in de ideeënfase, maar ik wil juist doorpakken naar iets tastbaars.’

Van expat naar principe

Ik wil graag ondernemen, dat vind ik gewoon heel leuk. Voordat ik met ONEforONE begon, werkte ik al een tijd in het bedrijfsleven, onder andere als manager in bedrijfsontwikkeling bij Heineken en als consultant bij BAIN & Company. Dat was leuk, want voor mijn baan moest ik veel door Latijns-Amerika reizen. En zo leerde ik in Brazilië en Mexico de expat-wereld kennen. Daar ging het me steeds meer tegenstaan dat er weinig rekening gehouden wordt met mensen en milieu. Als consultant moest ik bijvoorbeeld een Amerikaanse klant advies geven waar hij zijn fabriek het beste kon neerzetten. China is goedkoper omdat daar een type kolen wordt gebruikt die in de Verenigde Staten verboden zijn. Dat voelde niet goed. Ik realiseerde me dat ik op een andere, eerlijkere manier zaken wilde gaan doen. Ik haalde niet genoeg voldoening uit mijn werk en ik kon mezelf niet meer goed recht in de spiegel aankijken.

In 2009 besloot ik een jaar vrij te nemen om allerlei leuke dingen te doen en inspiratie op te doen. Al vrij snel kwam ik de ‘Buy One, Give One’-trend tegen op verschillende Amerikaanse websites. Door bijvoorbeeld een paar schoenen te kopen, help je iemand anders op de wereld ook aan een paar schoenen. Dit mooie principe wilde ik graag introduceren in Nederland, toegepast op basisbehoeften.

Traditioneel innovatief

Ik zocht naar een werkend businessmodel waarbij ik twee dingen wilde bereiken: Ik wilde in de eerste plaats arme mensen in de wereld rechtstreekse hulp bieden door ze te helpen aan toegang tot basisbehoeften, zoals zorg, energie en water. Ten tweede vind ik dat mensen financieel beloond moeten worden voor goed doen. Dus ik wilde ervoor zorgen dat ze juist geen extra kosten hoeven te maken voor duurzame producten.

Vanuit de ondernemerswereld gezien heb ik het op een traditionele manier aangepakt. Ik ben een businessmodel gaan uitwerken en heb vervolgens investeerders erbij gezocht, wat megaveel energie gaf. Ik ben mijn oude netwerk afgegaan en heb mensen benaderd waar ik al eerder mee had samengewerkt. Zij hadden al een beeld van mij persoonlijk en van mijn capaciteiten, en dat hielp om ze als investeerder binnen boord te krijgen. Bovendien investeer ik zelf ook en dat geeft anderen vertrouwen.

Verder heb ik een marketingbureau ingeschakeld om na te denken over de identiteit van het merk ONEforONE. Dit was even een investering, maar het was de moeite waard, omdat het heel belangrijk is om snel en goed duidelijk je kunnen maken waar we voor staan. In het kort: Als je een product van ONEforONE koopt, help je iemand in een ontwikkelingsland aan hetzelfde. De aankoop van een waterfles zorgt er bijvoorbeeld voor dat iemand schoon drinkwater krijgt. En groene stroom hier is zonne-energie daar. Vervolgens ben ik goed gebruik gaan maken van nieuwe media. Als je een kleine onderneming bent, kan je tegenwoordig toch heel groot lijken op internet door een mooie, uitgebreide site te maken en bijvoorbeeld filmpjes te plaatsen.

Hou zelf de controle

Het eerste jaar heb ik veel tijd verspild aan het organiseren van de zorgverzekeringen, want ik bleef maar wachten tot die gasten aan boord kwamen. Ik had het gevoel dat ONEforONE niet kon slagen zonder die zorgverzekeraars. Op een gegeven moment heb ik die verzekeringen gelaten en ben ik mij meer gaan richten op energie en water. Het was voor mij een les om altijd zelf in controle te blijven en niet afhankelijk op anderen te wachten.

Als je bij een organisatie in dienst bent, zit je soms ook in een emotionele achtbaan, maar als zelfstandig ondernemer zijn er veel meer hoge pieken en diepe dalen. Bijvoorbeeld: ‘Wow, ik heb flyers en yes, ik sta in de krant’. Maar ook: ‘shit, ik heb minder klanten dan ik dacht’. Regelmatig heb je fundamentele twijfels of het wel allemaal gaat lukken. Kijk, bij bedrijven is alles groot en zijn er grote budgetten. Omdat ik daar ervaring mee had, heb ik in het begin verkeerde inschattingen gemaakt. De inkomsten waren minder dan ik dacht, maar de kosten bleken ook lager. Als je goed moet nadenken over elke euro die je uitgeeft, kom je erachter dat je veel als het ware zelf bij elkaar kunt sjoemelen.

We kunnen niet meer zonder

Ik hoop dat er veel meer sociale ondernemingen komen en dat de trend zich keihard doorzet, net als bij het internet, dat niet meer weg te denken is uit de samenleving. We kunnen niet meer zonder. ONEforONE moet groter worden en misschien wel miljoenen mensen helpen in hun basisbehoeften, die ik breder wil trekken naar onderwijs en hygiëne. Mijn persoonlijke passie ligt vooral in het opstarten van ondernemingen. Ik wil meer (sociale) ondernemingen starten en in ieder geval niet voor a-sociale ondernemingen bezig zijn. Ik wil van een bierviltje naar een concrete onderneming toewerken. Veel mensen blijven in de ideeënfase, maar ik wil juist doorpakken naar iets tastbaars.

Supertip

DOEN! Beginnen! Je hebt misschien meer geld nodig dan je denkt, maar je hoeft geen investeerder te hebben om het eerste stapje te zetten. Werk veel met zzp-ers en partnerships, want zij hebben expertises die je eenvoudig kan inzetten. Het duurt lang om een merk te bouwen, helemaal met weinig middelen. Maar bij alle beslissingen moet je meer factoren dan alleen geld in overweging nemen. Doe de sunshine- of de krantentest: Kan wat je doet het zonlicht verdragen? Of: als dat wat je doet in de krant zou staan, ben je daar dan trots op? Ik nu wel.

Tekst: Kyra Somers

VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0 (from 0 votes)

Markering Tribune: Ondernemen in Ontwikkelingshulp

Een bericht in de categorie: In de media

http://oneforone.nl/markering-tribune-ondernemen-in-ontwikkelingshulp/

Eind 2010 startte Wouter Durville Oneforone. Met het concept wil hij zorgen voor rechtstreekse ontwikkelingshulp. Wanneer een consument hier een dienst of product afneemt via oneforone, krijgt iemand in een ontwikkelingsland eenzelfde soort product. Het ontstaan van Oneforone is het verhaal van meer sociale ondernemingen

Ondernemen in ontwikkelingshulp - Marketing Tribune - December 2012

Bye one, give one

Durville had een fantastische tijd bij onder meer Heineken en consultancy Bain & Company. Hij zag de wereld, kreeg kansen, ontmoette interessante mensen, verdiende goed geld, maar het begon te knagen: ik wil ondernemen, ik wil iets nuttigs doen voor de samenleving. Durville: ‘De maximale focus op aandeelhouderswaarde en de minimale aandacht voor bijvoorbeeld milieu, wilde ik daar nog energie in steken? Ik wilde weer gaan ondernemen, heb ontslag genomen en gaf mezelf een jaar om tot een plan te komen.’ Het idee voor Oneforone is gebaseerd op de buy one, give one-trend in landen als de Verenigde Staten en Engeland. In samenwerking met freelancers en mede dankzij een angel investor, een oud mentor van Bain, stond er een jaar later een site. Eerst verkocht Durville alleen waterflessen volgens het buy one, give one-principe. Voor deze fles vond hij een partner in Pump Aid. Met deze organisatie die waterputten slaat en onderhoudt met de lokale bevolking, is afgesproken dat de bijdrage van Oneorone, een kwart van de opbrengsten van de fles, direct ten goede komt aan de bouw van waterputten in Afrika. De bijdrage wordt niet gebruikt voor andere kosten. Toen dit eenmaal stond kwam Greenchoice snel over de brug: ‘Ik had één meeting en het was rond. Ohra kwam vervolgens vorig jaar zelf naar ons toe.’

Andersom

Durville: ‘Ik irriteer me aan het feit dat je als consument altijd duurder uit bent wanneer je een bewuste keuze maakt voor bijvoorbeeld biologisch of eerlijk, ik vind dat het andersom moet zijn. Door het bedingen van kortingen kan dat.’ Voor de klanten die Oneforone aanbrengt ontvangt Oneforone ‘een paar tientjes per jaar’ en de klant krijgt korting. Hoe meer klanten, hoe hoger die korting. Van de opbrengsten geeft Oneforone een kwart aan partners. In het geval van Greenchoice is dat ToughStuff, een bedrijf dat betaalbare en duurzame zonne-energie producten maakt voor mensen in ontwikkelingslanden. Het zonne-energie pakket dat ToughStuff met de bijdrage van Oneforone heeft ontwikkeld is alleen beschikbaar voor mensen die rond moeten komen van minder dan 4 euro per dag. ToughStuff bepaalt in overleg met Oneforone in welke regio’s in Afrika het pakket wordt aangeboden. Vervolgens wordt de aanbieding verkocht op basis van ‘first come first served’. Normaal gesproken kosten een zonnepaneel en de oplaadkabel voor de mobiele telefoon tussen de 10 en 16 dollar, afhankelijk van het Afrikaanse land waar ze worden aangeboden door ToughStuff. Via de bijdrage van Oneforone krijgen mensen deze producten gratis bij aanschaf van een zonne-energie pakket. Als via Durvilles platform een verzekering wordt afgesloten bij Ohra, krijgt een weeskind in Tanzania ook een zorgverzekering via een microverzekering van partner MicroEnsure. De kosten van de vijf meest voorkomende ziektes worden dan gedekt: longontsteking, malaria, griep, kraamzorg en diarree.

Groeiende aandacht

Wat de resultaten tot nu betreft: het volume zit in de flessen, daarvan verkoopt hij er 15.000 per jaar. Op Facebook heeft Oneforone 7.000 likes en op Twitter zo’n 6.000 volgers. Tot nu sloten circa vijfhonderd mensen een contract bij Greenchoice via Oneforone, eenzelfde aantal geldt voor Ohra. Durville is er gerust op: ‘Het zijn saaie producten en het gaat langzaam, maar alles lijkt op groeiende aandacht. Dagelijks bezoeken tweeduizend mensen de website en Ohra begint nu de Oneforone-deal ook zelf te communiceren.’ Durville zet uit kostenoverwegingen met name in op seo, social media en kleine events voor ambassadeurs, maar voor de zorgverzekering gaat nu voor het eerst een kleine campagne lopen. Er worden ansichtkaarten meegestuurd met Happinez en Sprout.

Klaar met NGO’s

‘Ik kom uit de wereld van grote bedragen en waanzinnige kosten. Ik dacht dat ik ook veel mensen zou moeten aannemen, hoge omzetverwachtingen moest hebben, maar het valt heel erg mee’, beschouwt Durville zijn ondernemersjaren tot nu: ‘Je hebt weinig nodig om iets van de grond te krijgen. Dingen duren langer dan ik zou willen, maar dankzij nieuwe technologieën en manieren van werken, hou ik de kosten laag. Een voorbeeld? Dankzij Skype hoef ik niet op en neer naar Afrika te vliegen. Wat mij ook opvalt is dat het heel gemakkelijk is om als een kleine partij met een grote partij te werken, als je maar dezelfde soort doelstellingen hebt.’ Over twee jaar denkt Durville klaar te zijn voor nieuwe producten. ‘Oneforone biedt veel mogelijkheden, denk aan kleding, condooms, maar focus is ook belangrijk. Ik wil eerst een paar dingen goed doen en de huidige producten groter maken voor ik met nieuwe producten begin. Over een jaar of twee zou ik willen uitbreiden met producten gericht op basisbehoeften als onderwijs en hygiëne. Maar pas als Oneforone veel bekender is, veel meer bereik heeft. Ik geloof dat dat komt, mensen staan ervoor open, ze zijn volgens mij een beetje klaar met NGO’s.’ En als hij dan toch een beetje concreter wordt over gedroomde uitbreiding van zijn portfolio: ‘Ik denk aan een partnership met een kantoorboekhandel of een V&D; pennen, schriften, de hele rits. Qua hygiëne, een mega-issue in ontwikkelingslanden, zou ik wel een Oneforone-lijn willen hebben bij bijvoorbeeld een DA of supermarkt.’

VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0 (from 0 votes)

Het Parool: Het gaat verder dan winst maken

Een bericht in de categorie: In de media

http://oneforone.nl/het-parool-het-gaat-verder-dan-winst-maken/

Tijdens het WK voetbal in Zuid-Afrika bracht Job Blom (37) zijn sociaal verantwoorde armbandjes uit. Sindsdien heeft Amsterdammer honderden banen in Afrika gecreëerd en is hij genomineerd voor sociaal ondernemer 2013 – in Afrika zelf.

Job Blom, Amsterdammer, heeft het gemaakt in Afrika, als sociaal ondernemer. “Ik ging met Erica Terpstra mee op handelsmissie om te kijken of we een maatschappelijke impact konden hebben met het WK.” Zijn idee was simpel: een elastieken armbandje met oranje kralen. “In Nederland hadden we de Wuppie. Aan de andere kant van de wereld moesten we iets vinden wat typisch was voor de cultuur daar.”

Sindsdien is het idee gaan groeien, het armbandje moest meer zijn dan een tijdelijke rage rondom de voetbalgekte. Snel werd het armbandje gesignaleerd bij onder andere premier Rutte, voormalig minister president Balkenende, dj Erick-E en 120.000 andere oranjesupporters.

De productie van het armbandje heeft zo’n 350 banen gecreëerd. Inmiddels zijn 450.000 armbandjes verkocht en is het oorspronkelijke type in acht verschillende kleuren beschikbaar. Elke kleur komt overeen met de zogenaamde Milleniummdoelen die de Verenigde Naties vlak voor de eeuwwisseling stelden. Voornemen is om de wereldarmoede te halveren middels concrete doelstellingen. Het armbandje zelf draaft bij aan verscheidene doelen: vrouwen krijgen de kans om te werken. Van het geld dat zij verdienen, kunnen de kinderen naar school.

Op het platteland bij Durban zijn sindsdien honderen mensen aan het werk, met name oma’s. Jongere generaties zijn weggetrokken richting de stad, of overleden aan de gevolgen van HIV.

Bloms bedrijf Rainbow Collection werkt samen met Africa Ignite, een organisatie die werk verschaft aan rurale gemeenschappen in he gebied. “In een week kan een dorp ongeveer tienduizend bandjes maken,” zegt Blom. Per bandje krijgen de vrouwen dertig cent, dat is een derde van de winst.

Zo brengt Blom fair trade naar de merchandisinghandel met Rainbow Collection. Fair tradeproducten moeten wat hem betreft van hun stoffige imago af. Hij probeert vanuit Nederland partnerschappen aan te gaan met hippe merken zoals Esprit, Bijenkorf, Marlies Dekkers, Hema en Ben & Jerry’s. Tegen de kerst liggen de bandjes in elk geval in de Amsterdamse negen straatjes.

Zakendoen is gemakkelijk vanuit Nederland. In Zuid-Afrika merkte Blom dagelijks hoe moeilijk het is om afspraken te maken. De arbeidsethos is er minder, afspraken worden vaak niet nagekomen. “We hebben een stagiair gehad die ons businessplan heeft gestolen en daarmee een wedstrijd heeft gewonnen.” Blom werd van idealist realist, zegt hij zelf.

Sinds zijn jeugd is hij bezig met de sociale rol van een bedrijf in de maatschappij. De herkiezing van president Bush was voor hem destijds de druppel: “Als deze idioot wereldleider is, waar gaat het dan naartoe?” Daarop besloot hij te beginnen met sociaal ondernemen. Vorig jaar zette hij een verkiezing op die samenwerking tussen ontwikkelingsorganisaties en het bedrijfsleven moet stimuleren. De winnaar van die Partnership Verkiezing krijgt voor 20.000 euro aan advertentieruimte op NUZakelijk en hulp bij zijn businessplan.

Vorig jaar heeft ONEforONE gewonnen, een bedrijfje dat samen met een verzekeraar de ‘Afrikaverzekering‘ had ontwikkeld [bereken zorgpremie 2013]. Mensen die zich in Nederland verzekeren, betalen meteen mee aan een verzekering voor een gezin in Afrika.

De wedstrijd is een initiatief van Behold, Bloms andere onderneming. Hij probeert sociaal ondernemerschap te stimuleren en bedrijven bewust te maken van de sociale verantwoordelijkheid die ze hebben.

Ontwikkelingsorganisaties kunnen volgens Blom niet eeuwig afhankelijk blijven van subsidies. Andersom hebben bedrijven ontwikkelingsorganisaties nodig. “Het doel van bedrijven gaat veel verder dan alleen winst. Je valt of staat bij de goedkeuring van je klant, werknemers en aandeelhouders.” Behold is in dat gat gesprongen en adviseert nongouvermentele organisaties en bedrijven die een partner zoeken.

Met zijn twee eigen bedrijven is Blom nu genomineerd voor de titel African Social Entrepreneur 2013, uitgedeeld door de Zwitserse Schwab Foundation voor sociaal ondernemerschap. De vijfentwintig winnaar krijgen toegang tot het World Economic Forum in Davos.

Dat kaartje brengt Blom direct in contact met de grote jongens.

VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0 (from 0 votes)

Noorderkrant: Duurzame Drinkfles Voor Scholieren Basisscholen Loppersum

Een bericht in de categorie: In de media

http://oneforone.nl/noorderkrant-duurzame-drinkfles-voor-scholieren-basisscholen-loppersum/

LOPPERSUM – Op de Dag van de Duurzaamheid, 10 oktober, hebben alle leerlingen van de groepen 1 en 2 van de basisscholen in de gemeente Loppersum een duurzame ONEforONE drinkfles ontvangen.

Noorderkrant, Duurzame drinkfles voor scholieren basisscholen Loppersum, Oktober 2012

Vanaf vandaag kunnen zij hierin dagelijks drinken meenemen naar school. Daarmee wordt een hoop afval van pakjes en flesjes bespaard. Bovendien staat elke duurzame fles garant voor een levenlang schoon drinkwater voor iemand in Afrika.

Wethouder Pier Prins van milieu reikte de eerste flesjes uit aan de kinderen van OBS Prinses Beatrix, de school die vorig jaar met dit idee de prijs Duurzaamste Idee van Loppersum categorie Jeugd heeft gewonnen.

Pier Prins: “Hiermee realiseren we het winnende idee van vorig jaar. We hopen dat de ouders meewerken om de drinkfles te gebruiken. Daarmee wordt Loppersum weer een stukje duurzamer”.

De wethouders Jan Stoel en Olga Hartman en leden van het Platform Duurzaam Loppersum reikten de duurzame flesjes op andere scholen in de gemeente uit.

De kinderen van groep 7 en 8 van de openbare basisschool Prinses Beatrix uit Loppersum kwamen er achter dat veel kinderen pakjes drinken meenemen naar school. Dat is gemakkelijk, maar brengt veel afval met zich mee.

Daarom stelden zij vorig jaar voor om alle kinderen die in groep 1 op school komen een duurzame schoolbeker te geven. Met dit initiatief kunnen we vanaf nu ongeveer 50.000 drinkpakjes afval per jaar besparen in de gemeente Loppersum.

Millenniumdoelen 2015

Door ONEforONE drinkflesjes uit te reiken reageert het college ondermeer op de suggestie van de gemeenteraad dit voorjaar om bij te dragen aan het Millenniumdoel dat meer mensen schoon drinkwater hebben.

In 2000 hebben 189 landen met elkaar afgesproken dat voor 2015 belangrijke wereldproblemen worden aangepakt. Dat noemen we de Millenniumdoelen van de Verenigde Naties. Andere Millenniumdoelen zijn bijvoorbeeld dat alle kinderen naar school kunnen, malaria en aids teruggedrongen worden en de helft minder mensen van een dollar per dag hoeven te leven.

Duurzaam Loppersum

Het thema Duurzaam staat regelmatig op de gemeentelijke agenda, zoals bijvoorbeeld de warme-truien-dag, zonnepanelen op gemeentelijke gebouwen, oplaadpunt voor elektrische auto’s, duurzaam bodemgebruik, de nacht van de nacht, de boomfeestdag en interne milieuzorg bij de gemeente.

Het Milieubeleidsplan 2012–2015 geeft richting aan de thema’s milieu en duurzaamheid. Sinds vorig jaar bestaat het Platform Duurzaam Loppersum, een groep inwoners en ondernemers die diverse initiatieven nemen en stimuleren over duurzaamheid.

Met deze duurzaamheidactiviteiten wil de gemeente bijdragen aan verdere bewustwording op het gebied van natuur en milieu.

Lees meer over de ONEforONE Waterfles als relatiegeschenk >>

VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0 (from 0 votes)

Ommelander Courant: Lopster Kinderen Krijgen Duurzame Drinkfles

Een bericht in de categorie: In de media

http://oneforone.nl/ommelander-courant-lopster-kinderen-krijgen-duurzame-drinkfles/

LOPPERSUM – Alle leerlingen van de groepen één en twee van de bassisscholen in de gemeente Loppersum hebben gisteren op de Dag van de Duurzaamheid een duurzame ONEforONE-drinkfles ontvangen. De schooljeugd kan ze makkelijk drinken mee naar school nemen. Daarmee besparen ze een hoop afval van pakjes en flesjes. Bovendien staat elke duurzame fles garant voor een levenlang schoon drinkwater voor iemand in Afrika.

Ommelander Courant, Lopster Kinderen Krijgen Duurzame Drinkfles, Oktober 2012

Wethouder Pier Prins deelde de eerste flesjes uit aan de kinderen van obs Prinses Beatrix, de school die vorig jaar met dit idee de prijs Duurzaamste Idee van Loppersum in de categorie jeugd heeft gewonnen. Pier Prins: “Hiermee realiseren we het winnende idee van vorig jaar. We hopen dat de ouders meewerken om de drinkfles te gebruiken. Daarmee wordt Loppersum weer een stukje duurzamer”, stelde de wethouder. Zijn collega’s Jan Stoel en Olga Hartman en leden van het Platform Duurzaam Loppersum reikten de duurzame flesjes op andere in de gemeente uit.

De kinderen van groep 7 en 8 van obs Prinses Beatrix uit Loppersum kwamer er achter dat veel kinderen pakjes drinken meenemen naar school. Dat is gemakktelijk, maar brengt veel afval met zich mee. Daarom stelden zij vorige jaar voor om alle kinderen die in groep 1 op school komen een duurzame schoolbeker te geven. Met dit initiatief wordt in de gemeente Loppersum vanaf nu een afvalstroom van 50.000 drinkpakjes per jaar voorkomen.

Door ONEforONE-drinkflesjes uit te delen, reageert het college ondermeer op de suggestie van de gemeenteraad dit voorjaar om bij te dragen aan het Millenniumdoel dat meer mensen school drinkwater hebben. In 2000 hebben 189 landen met elkaar afgesproken dat voor 2015 belangrijke wereldproblemen worden aangepakt. Dat noemt men de Millenniumdoelen van de Verenigde Naties. Andere doel zijn bijvoorbeeld dat alle kinderen naar school kunnen, malaria en aids teruggedrongen worden en de helft minder mensen van een dollar per dag hoeven te leven.

Het thema Duurzaam staat regelmatig op de gemeentelijke agenda in Loppersum. Het gaan dan onder meer om de warme-truien-dag, zonnepanelen op gemeentelijke gebouwen, een oplaadpunt voor elektrische auto’s, duurzaam bodemgebruik, de Nacht van de Nacht, de Boomfeestdag en interne milieuzorg bij de gemeente. Het Milieubeleidsplan geeft richting aan de thema’s milieu en duurzaamheid. Sinds vorig jaar bestaat het Platform Duurzaam Loppersum, een groep inwoners en ondernemers die diverse initiatieven nemen en stimuleren over duurzaamheid. Met deze duurzaamheidactiviteiten wil de gemeente bijdragen aan verdere bewustwording op het gebied van natuur en milieu.

Lees met over de ONEforONE Waterflesjes als relatiegeschenk >>

VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0 (from 0 votes)

LeukeSuggesties: Recensie ONEforONE Waterfles

Een bericht in de categorie: In de media

http://oneforone.nl/leukesuggesties-recensie-oneforone-waterfles/

Schoon kraanwater vinden wij hier heel normaal. Je draait de kraan open en je kan drinken. In ontwikkelingslanden is dat beslist niet gewoon. Er zijn veel initiatieven die dat willen verhelpen. Eén daarvan is het initiatief van de ONEforONE Waterfles. De fles is gemaakt van sterk roestvrij staal dat niet snel beschadigt of indeukt. Daardoor kan hij jaren mee, en uiteraard worden gerecycled. Terloops bespaar je ook nog eens het milieu én je portemonnee, door kraanwater te drinken in plaats van verpakt water. Maar zoals eerder gezegd: je helpt er ook echt iemand mee. Koop je een ONEforONE Waterfles, dan zorg je ervoor dat iemand een-leven-lang-schoon-drinkwater krijgt.

LeukeSuggesties, Recensie ONEforONE Waterfles, Oktober 2012

De fles zelf is stevig en vrijwel onverwoestbaar. Je kunt er drie verschillende doppen op kopen. De standaard dop, met druktuit, is niet geheel waterdicht. Wij ondervonden in onze testtijd geen problemen, maar volgens de fabrikanten kán het voorkomen dat hij iets gaat lekken. Ideaal voor onderweg of het sporten is hij wel: je klikt ‘m makkelijk open en dicht, waarna je meteen kunt drinken. Even wennen is het feit dat je het drinken in je mond moet gieten: de fles zelf geeft natuurlijk niets mee, en het water gaat al snel vacuüm tijdens het drinken. Je moet het dus in je mond laten lopen, of kleine slokjes nemen. Daarvoor in de plaats kun je een speen bestellen: die wordt afgedicht met een dop, en is wel waterdicht. Wil je enkel het water (of een andere drank, natuurlijk) meenemen, dan kun je ook kiezen voor een strakke en platte RVS dop, of een schroefdop met een oog, zodat je de fles ergens aan kunt hangen.

Doordat de inhoud van de fles netjes is afgewerkt is hij bijzonder degelijk. De dranken worden niet beïnvloed door het metaal van de fles, en behouden hun eigen smaak. Let wel: de fles is enkelwandig, en is dus niet geschikt voor warme dranken. Ook erg koude dranken kunnen problemen opleveren door condensvorming op de fles.

Daarmee bespaar je niet alleen het milieu door voortaan kraanwater te drinken, je draagt ook bij aan een betere wereld. Een dubbel goede deal. Met ONEforONE help je rechtstreeks, waar jouw hulp het hardst nodig is. Daarbij biedt de organisatie nog veel meer andere initiatieven, waarbij je zowel de ontwikkelingslanden steunt, goed bezig bent voor het milieu én extra aardig bent voor je bankrekening. Een driedubbele feel-good!

Waterflessen, ONEforONE

Prijs: vanaf 12,45 euro

VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0 (from 0 votes)

Eigen risico in de zorgpremies

Een bericht in de categorie: Blog

http://oneforone.nl/eigen-risico-in-de-zorgpremies/

Door Sandra

Nu het openbaar is geworden dat in de zorgverzekering 2013 het eigen risico verhoogd wordt van 220 naar 350 euro, werpt mij de vraag op: wat is dat eigenlijk: eigen risico?

Hoe is het eigen risico ontstaan?

Een eigen risico is het deel van een schade dat voor eigen rekening blijft. Door opname van een eigen risico beoogt de verzekeraar de schadelast te beperken. Enerzijds hoeft de verzekeraar minder schades uit te keren. Anderzijds zal de verzekerde zorgvuldiger handelen wanneer hij weet dat niet de hele schade wordt vergoed. Daarbij zal de verzekeraar geen schades van geringe omvang hoeven af te wikkelen, welk relatief hoge (administratieve) kosten met zich meebrengen. Dergelijke schades worden kruimelschades genoemd. Door opname van een eigen risico tracht de verzekeraar het indienen van dergelijke schades te voorkomen.

Eigen risico in de zorgpremies

Compensatie

Als compensatie voor de verhoging van het eigen risico krijgen mensen met een laag in komen extra zorgtoeslag. Het maximumbedrag voor de zorgtoeslag gaat in 2013 met 115 euro omhoog. Huishoudens met een inkomen tot en met het wettelijk minimumloon krijgen de verhoging van het verplicht eigen risico helemaal terug. Huishoudens met een inkomen boven het wettelijk minimumloon ontvangen minder zorgtoeslag en dus minder compensatie. Het eigen risico betekent dat jij en de zorgverzekeraar allebei een deel van de rekening van de zorgaanbieder betalen. De zorgverzekeraar houdt het bedrag van het eigen risico dus niet zelf.

Vrijwillig eigen risico

Naast het verplicht eigen risico, bestaat er ook het vrijwillig eigen risico. Hiermee kun je het totale eigen risico vergroten tot zelfs rond de 700 euro. Hoe hoger je eigen risico, hoe lager wordt de zorgpremie die je betaalt.

Uitzonderingen eigen risico

Het eigen risico is niet van toepassing op alle zorg. Wat er buiten valt is:

  • Huisartsenzorg. Het eigen risico geldt wel voor: geneesmiddelen die de huisarts voorschrijft en (laboratorium)onderzoek dat samenhangt met de huisartsenzorg, dat een andere zorgaanbieder dan de huisarts verricht.
  • Kraamzorg en verloskundige zorg.
  • Nacontroles van een nier- of leverdonor.
  • Nationale bevolkingsonderzoeken.
  • De griepprik (als je behoort tot een van de risicogroepen).
  • Zorg voor kinderen onder de 18 jaar.
  • Zorg uit uw aanvullende pakket.
  • Zorgprogramma’s die voldoen aan een regeling van de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit).

Wist je dat je je OHRA zorgverzekering ook voordelig via ONEforONE kan afsluiten? Onze zorgpremie 2013 zal ook weer één van de laagste van Nederland zijn!

VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0 (from 0 votes)

© ONEforONE

url: 2 site: